عوامل و ویژگی های داشتن یک باشگاه مشتریان موفق
با تکنولوژی همراه باشید
برای برخی از مشاغل کوچک با تعداد کمی مشتری، برنامه های وفاداری را می توان به روش سنتی تعریف کرد. اما این کار برای مشاغل دیگر، بدون استفاده از راه حل های نرم افزاری کار می کند. شامل نرم افزار باشگاه مشتریان امکان پذیر نیست.
نرم افزار باشگاه مشتریان ضمن نظام مندسازی فرآیندها و فعالیت ها، به ایجاد و حفظ یکپارچگی اطلاعات بین واحدهای مختلف کمک می کند. برنامه های وفاداری را می توان به یک سیستم مرکزی متصل کرد و به این ترتیب مشتریان با حفظ یکپارچگی اطلاعات، دیگر محدود به خرید از یک مکان و شعبه خاص نمی شوند. زیرا داده ها و اطلاعات خرید آنها در یک سیستم مرکزی ذخیره می شود.
یک برنامه پاداش مبتنی بر امتیاز را انتخاب کنید
یک برنامه وفاداری مشتری باید به راحتی قابل درک باشد. برنامه های پاداش مبتنی بر امتیاز مدلی برای داشتن بهترین باشگاه مشتریان است. کسب و کارها می توانند مشتریان را به گونه ای تقسیم بندی کنند که هر مشتری برای خرید بیشتر پاداش بیشتری دریافت کند.
برنامه های وفاداری چند سطحی ایجاد کنید
بهترین راه برای جذب مشتری، تشویق آنها به بهره مندی از مزایای بیشتر است. مشتری که تمام پاداش های یک برنامه وفاداری را به دست آورده است ممکن است خسته شود و دیگر درگیر نباشد.
بنابراین، در حالی که همیشه نقاط عطف یا سطوحی برای رسیدن وجود دارد، علاقه مشتری همچنان زنده است. در واقع باید تعداد سطوحی که مشتری دارد، امتیازهای لازم برای رسیدن به هر سطح و نحوه حرکت به سطح بعدی را مشخص کرد.
فقط محصولات این شرکت را عرضه نکنید
هنگامی که بهترین برنامه وفاداری را به مشتریان خود ارائه می دهید، فقط به محصولات شرکت خود به عنوان پاداش فکر نکنید. اگر شما یک کسب و کار پذیرایی دارید، ممکن است ایده های پاداش مانند بلیط جشنواره های غذا، تخفیف های ویژه برای اعضای وابسته، کلاس های آشپزی و غیره را در نظر بگیرید.
برنامه پاداش را شخصی کنید
ارائه پاداش های شخصی یا تجربیاتی مانند یک وعده غذایی تولد رایگان می تواند نمونه ای از بهترین باشگاه مشتریان باشد. داده ها نشان می دهد که برنامه های وفاداری با سطوح بالای شخصی سازی 6.5 برابر محبوب تر از برنامه های عمومی هستند. در واقع، مشتری احتمال بیشتری دارد که خرید خود را افزایش دهد تا امتیاز وفاداری خود را به حداکثر برساند.
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید
- ۰ ۰
- ۰ نظر