فیبرواسکن

۵ بازديد

فیبرواسکن چیست؟

فیبروسکن از یک روش غیر تهاجمی، سرپایی، ارزان و ساده برای تخمین میزان آسیب کبدی، نظارت بر پیشرفت یا بهبودی، پیش آگهی و راهنمای انتخاب درمان، به ویژه در هپاتیت مزمن استفاده کرد.

فیبروسکن از یک روش غیر تهاجمی، سرپایی، ارزان و ساده برای تخمین میزان آسیب کبدی، نظارت بر پیشرفت یا بهبودی، پیش آگهی و راهنمای انتخاب درمان، به ویژه در هپاتیت مزمن استفاده کرد.

بیماری کبد چرب یک وضعیت برگشت پذیر از تجمع حباب های چربی در سلول های کبد است که با التهاب کبد مشخص می شود. امروزه بیماری کبد چرب یکی از مهم ترین مشکلات متابولیک در جامعه بشری و شایع ترین علت سیروز کبدی پس از ویروس های مزمن (هپاتیت B و C) است. این وضعیت ممکن است در افرادی که الکل مصرف می کنند رخ دهد، اما دلایل دیگری وجود دارد که به آن بیماری کبد چرب غیر الکلی می گویند. بیماری کبد چرب در اثر مصرف زیاد انرژی، چاقی، تنبلی و کم تحرکی ایجاد می شود و درجاتی دارد. فرد مبتلا به کبد چرب به احتمال زیاد فشار خون، چربی و قند خون بالایی دارد و احتمال بروز حوادث قلبی عروقی و سکته در آینده برای او زیاد است. فشار خون بالا، افزایش چربی خون، چاقی و دیابت که همگی از اجزای سندرم متابولیک هستند، با بیماری کبد چرب مشاهده شده است.

فیبرواسکن کبد چگونه انجام می شود؟

فیبروسکن کبد یک روش ساده و غیر تهاجمی برای اندازه گیری تراکم بافت کبد است. این فرایند به شرح زیر است:

آماده سازی بیمار: بیمار باید کبد را برای اسکن فیبر در حالت ناشتا بیاورد. به عبارت دیگر، چند ساعت قبل از آزمایش غذا نخورید.

دستگاه فیبرومتر: پزشک یا تکنسین متخصص از دستگاه فیبرومتر کبدی استفاده می کند. این دستگاه شبیه یک اسکنر کوچک است.

موقعیت یابی: بیمار باید در وضعیت افقی یا نیمه افقی قرار گیرد تا کبد به دقت بررسی شود.

تست: پس از آماده سازی، تکنسین دستگاه فیبرومتر را روی پوست بیمار نزدیک ناحیه کبد قرار می دهد و سوزن ظریفی را با ظرافت وارد پوست می کند. این سوزن به بافت کبد نفوذ کرده و تراکم آن را اندازه گیری می کند.

نتیجه: دستگاه فیبرومتر نتیجه را به صورت نمره یا واحد اندازه گیری تراکم بافت کبد نمایش می دهد. این نمره معمولاً توسط پزشک بررسی می شود و اطلاعات دقیق از فیبروسکن کبد ارائه می شود.

فیبروسکن کبد در ارزیابی سلامت کبد و تشخیص بیماری های کبدی مانند فیبروز کبدی و سیروز مفید است. این فرآیند سریع است و نیازی به بستری شدن ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

کمپین فروش

۵ بازديد

کمپین فروش چیست؟

کمپین فروش راهی برای تبلیغ و فروش کالا یا خدمات است. زمانی که شخصی یک کمپین فروش را شروع می کند، به این معنی است که سعی دارد محصولات یا خدمات خود را به مردم بفروشد. این کار را می توان در فروشگاه ها، آنلاین یا هر دو انجام داد. کمپین های فروش معمولا با هدف جذب مشتریان جدید یا افزایش فروش به مشتریان فعلی طراحی می شوند.

تفاوت کمپین فروش با کمپین تبلیغاتی:

کمپین فروش و کمپین تبلیغاتی دو استراتژی مهم در حوزه بازاریابی هستند که هر کدام اهداف و رویکردهای متفاوتی دارند.

کمپین فروش: 

کمپین فروش در واقع مجموعه ای از اقدامات و فعالیت هایی است که برای افزایش فروش در یک بازه زمانی مشخص طراحی شده اند. این نوع کمپین‌ها معمولاً شامل تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه با هدف تشویق مشتریان به خرید و استفاده از محصولات یا خدمات می‌شوند. کمپین های فروش معمولاً حول رویدادهای خاص یا فصلی سازماندهی می شوند.

کمپین تبلیغاتی:

کمپین تبلیغاتی به کلیه فعالیت های بازاریابی اطلاق می شود که به منظور افزایش آگاهی و دانش عمومی در مورد یک برند، محصول یا خدمات انجام می شود. این نوع کمپین ها می توانند بر تبلیغ برند، معرفی محصولات جدید یا ایجاد تصویری مثبت در ذهن مشتریان تمرکز کنند. هدف این کمپین ها افزایش آگاهی و تشویق مشتریان به بررسی و استفاده از محصولات یا خدمات مورد نظر است.

اهداف برگزاری کمپین فروش:

  • افرایش فروش محصولات جدید
  • تخفیف ویژه برای تعطیلات و مناسبت های خاص
  • پاکت های تخفیف گروهی
  • تخفیفات تولد
  • ترویج محصولات مرتبط

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

 

 

 

سیستمی سازی کسب و کار

۸ بازديد

سیستمی سازی کسب و کار چیست؟

سیستم سازی به ترتیب دادن یک کار یا چیز اشاره دارد. به طوری که نحوه انجام یک کار یا نحوه کار با چیزی تبدیل به یک روش خاص و استاندارد می شود. سیستم سازی کسب و کار نیز فرآیندی است که در آن رویه های عملیاتی برای افزایش ثبات و کارایی فعالیت های سازمان استاندارد می شوند. بنابراین می توان گفت که به نوعی فعالیت های تجاری را مدل می کند.

چگونه سیستم سازی به کسب و کارهای کوچک کمک می کند؟

. ایجاد یک کسب و کار بلندمدت: سیستم سازی در کسب و کارهای کوچک به ما اجازه می دهد تا کسب و کاری ایجاد کنیم که بیش از صد سال دوام داشته باشد و مشکلات غیبت را برای خود و سایر کارمندان کاهش دهد یا حذف کند.

  1. رفع نگرانی غیبت: در هر گروهی اتفاق می افتد که کارمندان یا مدیران روزها در محل کار حضور ندارند و در غیاب این افراد شرکت باید به کار خود ادامه دهد.
  2. از بین بردن خطاهای تکراری: سیستم سازی به شما امکان می دهد خطاها را شناسایی کرده و از تکرار آنها جلوگیری کنید.

 

  1. امکان بازگشت به گذشته: با اجرای روش های مختلف مستندسازی مانند ضبط مکتوب و کامپیوتری رویدادهای مهم تجاری و در اختیار داشتن ویدئو و صدا از برخی رویدادهای فیزیکی، قادر خواهید بود به گذشته برگردید و وضعیت را تحلیل کنید. . . با سیستماتیک کردن کسب و کار می توان مشکلات بخش پرداخت را حل کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

ویژگی بهترین باشگاه مشتریان

۷ بازديد

عوامل و ویژگی های داشتن یک باشگاه مشتریان موفق

با تکنولوژی همراه باشید

برای برخی از مشاغل کوچک با تعداد کمی مشتری، برنامه های وفاداری را می توان به روش سنتی تعریف کرد. اما این کار برای مشاغل دیگر، بدون استفاده از راه حل های نرم افزاری کار می کند. شامل نرم افزار باشگاه مشتریان امکان پذیر نیست.

نرم افزار باشگاه مشتریان ضمن نظام مندسازی فرآیندها و فعالیت ها، به ایجاد و حفظ یکپارچگی اطلاعات بین واحدهای مختلف کمک می کند. برنامه های وفاداری را می توان به یک سیستم مرکزی متصل کرد و به این ترتیب مشتریان با حفظ یکپارچگی اطلاعات، دیگر محدود به خرید از یک مکان و شعبه خاص نمی شوند. زیرا داده ها و اطلاعات خرید آنها در یک سیستم مرکزی ذخیره می شود.

یک برنامه پاداش مبتنی بر امتیاز را انتخاب کنید

یک برنامه وفاداری مشتری باید به راحتی قابل درک باشد. برنامه های پاداش مبتنی بر امتیاز مدلی برای داشتن بهترین باشگاه مشتریان است. کسب و کارها می توانند مشتریان را به گونه ای تقسیم بندی کنند که هر مشتری برای خرید بیشتر پاداش بیشتری دریافت کند.

برنامه های وفاداری چند سطحی ایجاد کنید

بهترین راه برای جذب مشتری، تشویق آنها به بهره مندی از مزایای بیشتر است. مشتری که تمام پاداش های یک برنامه وفاداری را به دست آورده است ممکن است خسته شود و دیگر درگیر نباشد.

بنابراین، در حالی که همیشه نقاط عطف یا سطوحی برای رسیدن وجود دارد، علاقه مشتری همچنان زنده است. در واقع باید تعداد سطوحی که مشتری دارد، امتیازهای لازم برای رسیدن به هر سطح و نحوه حرکت به سطح بعدی را مشخص کرد.

فقط محصولات این شرکت را عرضه نکنید

هنگامی که بهترین برنامه وفاداری را به مشتریان خود ارائه می دهید، فقط به محصولات شرکت خود به عنوان پاداش فکر نکنید. اگر شما یک کسب و کار پذیرایی دارید، ممکن است ایده های پاداش مانند بلیط جشنواره های غذا، تخفیف های ویژه برای اعضای وابسته، کلاس های آشپزی و غیره را در نظر بگیرید.

برنامه پاداش را شخصی کنید

ارائه پاداش های شخصی یا تجربیاتی مانند یک وعده غذایی تولد رایگان می تواند نمونه ای از بهترین باشگاه مشتریان باشد. داده ها نشان می دهد که برنامه های وفاداری با سطوح بالای شخصی سازی 6.5 برابر محبوب تر از برنامه های عمومی هستند. در واقع، مشتری احتمال بیشتری دارد که خرید خود را افزایش دهد تا امتیاز وفاداری خود را به حداکثر برساند.
برای کسب اطلاعات  بیشتر کلیک کنید